måndag 19 oktober 2015

Massvis av ufon

Just nu jobbar jag på min ufo-hög, några saker så bara ha lukkekanten påsydd, andra ska mackas och kviltas och andra saker ska färdigställas. Varför börjar man på nya saker utan att ha gjort klar de gamla? Det finns säkert lika många svar som det finns människor som kviltar.

Den här till ex kom i skymundan, varför, jag tyckte ju att det var roligt att experimentera med kassakvittona. Jag hade en tanke, men jag får inte till den första tanken på ett bra sätt, väljer tanke 2 och det blev inte alls bra alltså syr jag bakåt just nu.

Den här ligger fint hopvikt någonstans, väntar på bårder, mackning, kviltning och lukkekant.

 
Här måste jag bara bestämma mig och det brukar jag inte ha svårt för, undrar varför det tar sådan tid att få till det denna gången.
 
 
Visst är detta är världsproblem? Nä knappast det finns ju andra saker som man borde ägna en större tanke än just ufo-högen.
 
 
Vi hörs!
 
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Ja du.....det är märkligt hur den där UFOhögen alltid tycks växa. Jag har också bestämt mig för att satsa på att få klart mina UFO:n nu under vintern, men högen verkar aldrig ta slut :)

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint på gång! Och ja, Ufon... Man får väl bara konstatera att det inte endast är själva prestationen att bli klar som betyder nåt , utan att resan dit är värt nåt i sig? Så tänker jag i alla fall :-) Men rätt var det är så ligger UFO högen (högarna) där och tar massa energi. Då är det bra att beta av nåt så det känns lättare igen. Lycka till!

    SvaraRadera