lördag 28 mars 2015

Det är en ynnest

att ha vänner som förstår precis vilken sorts post man önskar sig. Kolla vilket läcker brev!

Tänk om man fick räkningar som var lika läckra. Var dom kom ifrån? Finns det någon mer än Maja som får till så fina brev? Kunde knappt bärga mig men var ju tvungen att fotografera först innan jag slet upp "kuvertet". Några av bitarna i kuvertet är redan uppsydda, för andra finns det tankar och allvarliga planer för.

Idag har jag sorterat i tygskåpet. Hur gör ni när sorterar? Efter designer? Efter färg? Ibland blir ju det där med färg svårt att sortera efter t ex när man har Kaffe Fassettyger. Om det blev bättre? Jodå men jag begriper inte var alla tyger kommer ifrån......

Det blir extra intressant att diskutera min stash, jag syr inte i brunt, som ni vet fick jag ju göra ett megainköp när jag fick en beställning på 2 myskviltar. Men jag har så många bruna tyger att det fick ha en egen bit av en hylla. Jag har inte vita tyger tycker jag, men när jag började rota omkring så hade jag visst vita tyger, men det beror ju på hur man sorterar om de är vita eller inte. Sedan hittade jag lite fultyger, det får nog bli en fultygskvilt av det.

På syfronten intet nytt att berätta, håller fortfarande på min turkos-gröna kvilt men den börjar närma sig ett stadium där den får läggas på jäshögen, ska den ha bårder eller inte?

Vi hörs!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. ;-)
    Du glömde att skriva att vi hade tygbyte!
    Tygerna jag fick av dig var fantastiska!
    Att sortera i sina tyger är väldigt roligt, men stundtals frustrerande.
    Vad är vad?
    Blå prickar på vit botten- blått eller vitt?
    Nej, egen låda för prickiga tyger!
    Lycka till med dina tyger!
    Kram //Maja

    SvaraRadera
  2. Ja denna Maria!!Lycka till med sömnaden/Bambikram

    SvaraRadera