söndag 11 januari 2015

Vinterstudion och 7 m lukkekant

Ja det är allt tur att vinterstudion finns när det är dags för lukkekantssömnad. Dryga 7 m har ju respekt med sig, sedan hade jag "miljoner" trådar att fästa.

Äntligen är jag klar och jag är nöjd. Att skära en remsa av alla turkosa tyger och sedan sätta ihop med andra tyger är ett roligt sätt att sy på, det gör jag gärna fler gånger.

Här är allt från ljusturkos till mörkt petrolfärgat, som samsas med rött, gult, orange, grönt och lila. Imorgon åker kvilten iväg till sin nya ägare. Den nya ägaren av kvilten gillar katter, så katter finns med, han cyklar till jobbet och därmed finns det cyklar ibland tygerna i kvilten o s v.

När det var fotodags så var det någon som strök omkring och ville vara med på bild.

 
5 månader gammal och snart färdigväxt på höjden vill han vara med överallt. Kanske finns det någon godsak kvar när man öppnar diskmaskinen, eller så kanske någon spiller något gott på golvet. Min pumpa som fanns i ett arrangemang som min guddotter gjort är nu halvt uppäten.
 
 
Det blev en kort projekttorka, för igår kom en av dotterns kompisar och sa att hon ville ha en likadan nesse som stod på dotterns rum, nu låter det sig inte göras då jag inte har tyger till det, men ett annat tyg föll i smaken, så nu är det bara att sätta igång.
 
 
Vi hörs!
Carina i Furulund

5 kommentarer:

  1. En trevlig kvilt och vilken söt liten vovve!

    SvaraRadera
  2. Kvilten är helt UNDERBAR!!!
    Harry är absolut sötare än sin namne!!!
    Stor kram//Maja

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg quilt! Så enkelt det låter med färgerna, jag brukar alltid bli så feg när det kommer till att blanda. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag måste få tala om att jag tycker att Din quilt är så häftig.
    Och jag kan gott och väl först att "den syddes inte på en torsdagsförmiddag" utan har tagit åtskilliga timmar att göra.

    Dollandesign

    SvaraRadera