lördag 25 oktober 2014

litta längre än halvejs

För ett tag sedan så la jag upp en bild på några block, nu är i runda tal 3/4 av kviltens block klara men inte helt hopsydda.

 
 
Sedan jag bloggade förra gången har vi ägnat oss åt att torka en blöt hund, ibland har vi behövt bada honom, filmsnutten är tagen en kort stund efter att lervällingen från förmiddagens promenad är avduschad. Rabatter, vattenpölar och grävning är skoj!
 

 
Jag hoppas på lite sytid imorgon så kanske jag kan få till de sista blocken och sömmarna.
 
Mitt första kvällspass för den här gången hade jag i torsdags, planerna för hur mycket jag skulle sy var vilda, oh ja, jag sydde mycket, ungefär 40 cm raksöm, satte ihop några block. Man kan väl hoppas att torsdagen som kommer blir bättre i det avseendet.
 
Vi hörs!
Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar