fredag 25 juli 2014

1 chans på cirka 25 000

hade jag att möta Maggan här,

detta är sista backen ner innan målgång på 5:e etappen i O-ringen.

Jag hade turen med mig, när far och jag gick längs målfållan, så kom hon plötsligt sidan om mig. Det enda jag fått reda på var att hon skulle starta kl 11.30 och hade orange/svart dräkt.

 
Idag hade du behövt kylskåpet att krypa in i tror jag bestämt.

Bland det första jag såg var annars det här:

Småttingarna ute på miniknattet.

Sedan kom detta i tät följd

Mycket vatten behövs när 20 000 - 25 000 ska duscha, vattnet kommer kallt men värms upp innan det når duschen.
 
Ingången till damduschen låg nära funktionärstältet, i just detta tält fick jag rådet att gå in och kolla på utsikten i damduschen, Sveriges vackraste utsikt ifrån duschen?

 
Försökte ta bilden så att inte alltför många ansikten skulle komma med på bild, duschning efter väl förrättat värv med magnifik utsikt ut över Hanöbukten.

Om jag blev sugen på att springa orientering igen, nä inte ett dugg. Förvisso har jag bra lokalsinne men jag föredrar stigar framför att braka rakt ut i bushen så på vägen hem från detta evenemang fixade jag nya pedaler och skor till min hybridcykel. Undrar om det dröjer 40 år tills nästa gång O-ringen kommer till Österlen igen? Förra gången det var O-ringen på Österlen var 1974, långt innan min familj började intressera sig för orientering för övrigt.

Vi hörs!
Carina i Furulund





1 kommentar:

  1. Fina bilder från en underbar dag och plats, känns vemodigt att det nu är över.

    SvaraRadera