onsdag 15 januari 2014

Fått ihop lite sytid

Helgen som gick hade jag tänkt mig att sy mycket men mannen tyckte att det skulle städas mycket, man kan väl säga att jag inte vann den duellen.

Till slut lyckades jag sno till mig lite sytid på lördagseftermiddagen och lite mer under söndagen. Egentligen var det bara några enstaka sömmar på vardera toppen, så jag kunde ha gjort det för länge sedan men men............................ Mannen hjälpte mig med lite moraliskt stöd i tänkandet så jag hittade felet på mina blockhus rätt kvickt.

Mina bruna scraps har blivit det här, här finns tyger som är inköpta för typ 12 år sedan ihop med lite nyare varianter.

 
Jag kan inte bestämma mig om det är snyggt eller fult, förlagan är riktigt snygg i ljusa tyger. I vilket fall som helst så ska denna kvilt ligga som "överdrag" i en soffa.
 
 
Mina blockhus blev så här och de är jag mer nöjd med.
 
 
Detta ska bli min nya mysfilt. Har inget baksidestyg hemma så dröjer nog ett tag innan jag kan svepa in mig i den.
 
 
Att läsa andras bloggar innebär att man lockas in i projekt som egentligen inte var tänkta, jag tittade in i Majas blogg och läste om stjärnorna, dessa har ju utövat en lockelse egentligen alltid men aldrig varit prioriterade men eftersom jag fortfarande har bruna scraps kvar så har jag åtminstone sytt en ruta med rutor att börja med.
 


Om och när det blir mer av detta får framtiden utvisa har ju en sådan här som jag vill testa, har en bok med läckra mönster också.

Vi hörs!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Dina bruna stavar är fantastiskt snygg!!!
    Klart att du ska sy lite stjärnor!
    Vi hörs!
    Kram//Maja


















    SvaraRadera
  2. Blockhusrutan är "alltid rätt", tycker jag. Det är ett av mina favoritblock. Och Din mysfilt som Du visar oss toppen färdigsydd är så häftig i färgkombinationen!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Din bruna quilttopp är inte ful, den är snygg och stilig! Hoppas att du kan få den färdig och sedan bloggar om det.

    SvaraRadera