torsdag 26 september 2013

Grattis Maja

Jodå, jag vet att det inte är förrän på lördag men för att fler ska kunna vara med på det jag skriver nedan behöver jag gratta dig redan nu.

Förhoppningsvis kommer det ett litet kuvert med mjukt innehåll imorgon men säker kan man ju inte vara. Min förhoppning är att dina vänner hittar detta inlägg och vill vara med. Det enda du behöver göra är att sy ihop härligheten och visa oss på bild i bloggen någon gång i framtiden.

Min tanke är att du ska göra en pluskvilt -arbetsnamnet plusvänner.

Kuvertet innehåller 5 st kvadrater á 3,5 inch i två olika tyger.

Mönstret jag tänker mig är detta:

variant av pluskvilt denna hr jag hittat hos Castle peeps plus quilts.

Ni som vill vara med behöver bara skicka en uppsättning med 3.5 inch kvadrater till Maja, att jag skickar två beror på att jag tänkte föregå med gott exempel eftersom jag drar igång detta.

Dela gärna med er på era bloggar så att så många som möjligt av Majas vänner kan vara med i vänkvilten så kanske den blir ett riktigt Majamyller.

Tygerna jag skickar ser ut så här

det gör ju att det blir fritt spelrum när det gäller färger och mönster, det mörka tyget är mer petrolfärgat än vad det ser ut på bilden.

Hoppas att du får en underbar födelsedag!

Carina i Furulund

ps.min egen blåa och vita variant ser ut så här, gjord med scraps.
ds

5 kommentarer:

  1. Carina, vilken gullig tanke!!!
    Hoppas att det kommer en drös med kuvert, men om det inte gör det så ska jag plocka ihop och sy en pluskvilt av egna tyger och förhoppningsvis blir den lika snygg som din!!!
    Stor kram
    Maja

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att detta var ett fantastiskt bra initiativ av Dig!
    En otroligt bra ide´ som jag hoppas att vi är många som ansluter oss till. Och jag är övertygad om att Maja syr en häftig pluskvilt av de tygbitar som hon får.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Uppdrag uppfattat! Vilken fin quilt du sytt! Och den på länken är häftig med!

    SvaraRadera
  4. Uppfattat! Toppenbra idé Carina! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. This is a wonderful idea! I will go choose some fabrics for Maja to join in.

    SvaraRadera