tisdag 30 juli 2013

Trafikvett väldigt OT

I mina drömmar cyklar jag till jobbet året runt - 13,4 km enkel väg.

Ett steg på vägen var när jag införskaffade mig en bättre begagnad sportcykel i söndags.

Denna svarta stålhingst är en dröm att cykla på jämfört med min gamla 5-växlade hoj med MBT-däck.

Men ens drömmar kan få ett abrupt slut när man måste korsa tungt trafikerade vägar. Kort och gott höll jag på att bli benmos idag, skulle korsa en gata i Lund som jag vet är lite knivig, höll järnkoll till vänster och cyklade ut försiktigt, ingen bil då fortsätter vi över. Då kommer det en bil i en fart en bra bit över fartbegränsningen när jag har kommit ut en bit på vägen, föraren hade mobilen fastlimmad i örat och var nog inte superkoncentrerad, han fick nita kan man säga. Så ska jag cykla imorgon ska jag kolla om det går att komma över till cykelvägen på ett annat ställe. Jag vill cykla till jobbet utan att bli påkörd.

Jag hade tänkt sy idag men gårdagens sena kväll har gjort att tanken att sy är större än orken men jag har i alla fall letat upp ett mönster och några scraps så imorgon kanske....................

Vi hörs!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Tack och lov att du inte är benmos!!!!
    Stålhästen ser fin ut!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Jisses! Tur att han ändå hann att nita! Var rädd om dig! Kramar Ullis

    SvaraRadera