tisdag 26 mars 2013

Skär inte med

två blad i rullkniven sa en vis kvinna för ett tag sedan. Det blir inga bra snitt. Men jag måste prova för att säkert veta att detta var rätt. Nej det blev inte bra och först när jag tänkte byta blad i kniven så såg jag att det satt två blad i den, behöver jag nya glasögon? Högst sannolikt.

Nu är det påsklov, ja inte för att jag har så mycket påsklov men i alla fall så lovade vi i ett svagt ögonblick att dotterns kompisar (3 st) skulle få komma och sova över. Hade vi haft ett sådant där övervakningsöra som de har på förskolor för att ljudnivån är för hög så hade den i så fall givit utslag tidigare ikväll. För stunden är de lite slagna efter dans till Wii-programmet Lets dance, sist jag såg på dem var alla vakna.

Sonen som ju vuxit till sig tycker ju att det är orättvist när syrran får ha kompisar hemma och sova över så imorgon ska han begå premiären med att en ha kompis sovande hemma hos sig. Så på torsdag ska jag gå i ide så jag orkar med arbetshelgen. Tror att det blir sent innan småttingarna somnar imorgon/övermorgon.

Imorgon ska jag försöka få sytt lite och så ska jag skära med det enda bladet som är kvar i kniven. Sedan är frågan om ska prova en idé som jag filat på ett tag, har i varje fall inköpt en hålltång idag så nu kan jag ju prova min ide vílken dag som helst.

Fanken vad dyrt portot för flatrates har blivit, det är bara FS som har ett bra pris för portot nuförtiden.

Vi hörs!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Sovöveräventyr är kul men ack så tröttsamt både för barn och föräldrar ;)
    Hoppas du får nån sömn så du orkar sy ...
    Kram Lizzan

    SvaraRadera