söndag 31 mars 2013

En storhelg i jobbets tecken

Om allt går som det är tänkt så var detta min sista storhelg som joursekreterare på röntgen, lite vemodigt känns det allt. Samtidigt känns det som om det är dags att sluta joura nu, både maken och jag jobbar helger så det är ett litet pussel att få ihop det ibland. För tillfället är vi bara fyra sekreterare som jourar vilket gör att det känns ibland som om man jourar väldigt ofta, efter 2 juni ska vi fyra dricka gravöl och sörja det gamla och välkomna det nya vi ska göra.

Mellan arbetspassen har jag utöver lite sociala aktiviteter även vevat ihop lite 5" rutor, tyger från S&S och Panduro har, de flesta i små bitar har gått under veven. Kanske kan de bli något en dag.


Sedan syr jag på scrapsen från det bruna täcket, det blir lite mycket grädde och liten kaffeslatt av det här:

Efter sömnaden med KF-tygerna hade jag en del bitar över som ska bli en sorts "jellyroll", denna är en bit på väg och det ser mycket bättre ut på skärbordet nu efter vevandet och syendet.

Nu är det sen söndag och jag borde gå och lägga mig för jag ska besöka min mormor imorgon och det var ett tag sedan sist.

Vi hörs!
Carina i Furulund


1 kommentar:

  1. Mycket intressanta arbeten på G där!
    Ta hand om dig!
    Kram//Maja

    SvaraRadera