fredag 23 november 2012

Återigen bekräftat

Idag har vi gjort det här

därför regnar det nu ikväll, så imorgon kan vi nog börja om.

Nåväl, vi är friska (bortsett från kroniska och medfödda krämpor) och vi arbetar igen, jag måste erkänna att jag har tagit syledigt en dag för det kändes som om jag inte hade sytt på länge, det jag sydde på kommer jag att redovisa i början på nästa vecka.

Annars lackar det mot jul med allt vad det innebär men i år är jag bra på det, nästan alla julkort (papper) är klara och ska bara skrivas på. Många julklappar är inköpta dock inte alla men jag ska åka till ett stort varuhus i väster på tisdag så kanske kan jag få med något i julklappsväg hem.

Jag måste säga att jag på många sätt saknar bloggläsningen och bloggandet men jag har fått skära ner på detta kraftigt, tiden och orken räcker inte riktigt till för stunden. Mestadels beror det på att jobbar på en arbetsplats som har anställningsstopp och fyra av mina tidigare kollegor har slutat sedan i februari och vi får inte ersätta dem, ytterligare två kollegor ska gå i pension inom två månader och vi vet inte ens om vi ska jobba i jourschema eller enbart dagtid efter nyår. Blir det dagtid försvinner mycket av den sytid som jag har haft till skänks periodvis.

Ha en bra helg!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Det är samma här: Hinner inte läsa så mycket bloggar som jag vill. Orkar inte kommentera så mycket som jag skulle vilja och tiden går för fort för att hinna svara på kommentarerna.
    Här putsas inga fönster, men det ser tråkigt ut i trädgården!
    Kram

    SvaraRadera