lördag 18 augusti 2012

Veckans huvudverk

För ett tag sedan visade jag ju bilder på två mysquiltar sydda i Lazy Angle-teknik, scrapsen som blev över gav jag mig i backen på att göra en ny quilt av. Efter diverse utlägg, sprättande och syende ser du ut så här för stunden, det finns inte mycket tyg att spela med så det får nog bli detta utlägget trots allt.

Jag har lite gröna och prickiga tyger över att leka med i övrigt ser det ut så här


Med andra ord blir det en utmaning att få ut quilten i 120 x 120.

Eftersom det är en annan dag nu så har jag sytt på lukkekanten på ett projekt, tillverkat lukkekant till två projekt utöver sömnaden och tänkandet ovan.

Har lyckats pricka semestern rätt bra denna gången, det har varit fint väder så vi har fått gjort lite i trädgården också. Har en veckas semester till då jag ska förlusta mig med en resa till tygriket!

Skolan har börjat och allt börjar bli som vanligt igen, den enda skillnaden för sonen är att han måste gå iväg 8.00 varje morgon istället för att ha sovmorgon vissa dagar och lediga dagar mitt i veckan.

Vi hörs!
Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar