onsdag 27 juni 2012

Någon hade bråttom in

midsommarafton, berodde det på regnet eller?
Nej det var säkert den goda sillen som lockade! Vi fick dessa fräcka betong flip-flops av våra vänner, de åkte ut i regnet med en gång.

De sista dagarna har jag ägnat mig åt att torka "ut", tanken var en Lisebergstripp i måndags, men vi gick till grannen Universeum istället. Där hade de en dinosaur-utställning på taket, för en dinosaur-älskande 6-åring var det så nära himlen man kan komma. Jag fick njuta av Lisebergs trädgård/blommor genom staketet, man kan väl säga att det inte precis var kö in till nöjesfältet.

Annars har jag fyndat fleece på Panduros outlet i Ullared, 26 kr/m, tjejen i kassan frågade hur mycket hon skulle klippa upp till mig, mitt svar inget, jag vill ha hela biten (4,5 m), som hon skrattade, hon frågade till och med hur vi skulle packa in tyget jag tyckte inte att det behövdes någon plastpåse jag fick ju behålla pappskivan som det hade "lindat" upp tyget på, bara att bära ut i bilen och köra hem.

Är inne på min andra semestervecka och jag njuter i fulla drag, man kan ju tycka att det är trist väder men jag är ingen strandmänniska så jag lider inte någon större nöd. När det inte är varmare kan man ju orka en lång fotbolls/handbollsmatch i trädgården med barnen.

Vi hörs!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Ullared och inte hör av dig!!Men nästa gång hoppas jag!!kram

    SvaraRadera
  2. Läckra skor!
    Kul att fynda!
    Håller med dig om strand och bad!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv