söndag 13 maj 2012

Några utmaningar

var och en svår på sitt vis. Majas utmaning kom häromdagen, jag var lite nymornad när jag såg tygerna första gången och tänkte, hm vad kan man/ska jag göra av dessa.

Efter att ha sett vad Eva J gjorde med sina tyger så fick jag viss prestationsångest, men hon fick bara sätta till 30 cm, jag har inte fått någon begränsning i centimeter bara en uppmaning om att sätta till lite tyg, men det är ju relativt..................... oavsett vilket har tyghögen genererat en del idéer, får se vad det kan bli av det hela.

En annan utmaning som jag håller med på med är ju mitt pensionärsprojekt som jag skrev om förra året de här:


De har rätt lång rot och jag har försökt med att dra upp dem ur gräsmattan, men ok andra nävor trivs ju också i vår trädgård så jag har fått tillgripa andra metoder i år för att de inte ska ta över gräsmattan.


När det är vindstilla har vildnävorna fått sig en dusch, jodå de dör men frågan är om de håller sig borta på lång sikt. Idag har jag provat ytterligare en metod.


Det är ju bra mycket enklare att använda maskrosjärnet än handstyrkan, så nu hoppas jag att jag har tämjt dem lagom tills det är pensionsdags, en annan åtgärd var att gräva en rejäl grop, på med ny jord och plantera en röd-rosa magnolia, vi får hoppas att den tål konkurrensen med nävorna.

Som ni förstår har vi haft trädgårdsdag, eftersom allt annat växer så det knakar passar även ogräset på att växa, så vi fick ta årets första ogräsrunda i trädgården.

Syendet har gått på sparlåga i helgen,  men det hoppas jag rätta till igen nu i början på veckan, om inte annat så är det dags att sy PYTTETÄCKEN, vi har inte bestämt någon dag för lämning än.

Men vi  har bestämt oss för en sydag med pyttetäckessömnad, är du intresserad så ska vi träffas den 26:e maj, var vi ska träffas är inte helt klart än, kika in bloggen de närmaste dagarna så återkommer jag med besked.

Ha en bra vecka!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Jaa du Carina,,där har du fått något att bita i ,,,och var glad att du fick ett valfritt cm mått.... det avgör hela arbetet!!Kram o lycka till

    SvaraRadera
  2. Blir spännande att se hur du löser Majas utmaning, hur går det med dragkedjan och sydamen?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Den där utmaningen löser du galant!! Det är jag övertygad om!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv