lördag 7 april 2012

Skönt när andra tänker till mig

Visst är det kul att själv tänka och klura på hur stora bitarna måste vara när man sett en bild av en snygg quilt men man inte har något mönster men bäst är det när andra delar med sig av sina mönster/tankemödor.

Jag har alltid gillar frimärksquiltar så jag blev glad när jag såg den här tutorialen så slapp jag fundera över mått och annat.

Frimärksquilt

Denna variant kommer från Red peppar quilts. Jag blir så glad av myllret av färger.

Under dagen fick jag inse att jag inte skulle få hem min symaskin, men skam den som ger sig, under kvällen har vi varit hos goda vänner och ätit gott, passade på att fråga om jag fick låna min väninnas symaskin, hon syr inte så mycket och det fick jag gärna, så förhoppningsvis så har jag symaskin som fungerar trots allt imorgon.

Nu är det snart natti natti och det känns skönt för det festligheter på gång imorgon också en 10-åring som ska firas och på måndag har vi en 60-åring som ska firas på ett eller annat sätt. Sedan är det lugnt på kalasfronten några veckor innan festlighetsmånaden drar igång, många födelsedagar på kort tid ifrån 1 maj till och med 15 juni.

Vi hörs!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt myller, kanske man ska ge sig på att sy upp lite mer av scrapsen ;)
    Vilken tur att du får låna maskin så att du kan komma igång och sy lite.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Vi har samma tanke!
    Ska kolla om jag hittar något idag!
    Viljan finns iaf.
    Skönt att du fick tag på en lånemaskin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Som sagt; färgmyller att bli glad av! Tack för tips! Kram Jenny

    SvaraRadera

Bloggarkiv