tisdag 3 april 2012

Hur väljer vi tyg

till våra quiltar? Efter tyger som vi gillar? Eller om tyget skulle bli effektfullt i mönstret? Idag var jag inne och kollade på Material Obsessions hemsida och fick se en variant av NYB med ett mycket effektfullt tygval.

Jag måste erkänna att jag blev helt såld utan att ha titta närmre på vad "prickarna" var för något, det blev ju ännu bättre efter att jag upptäckte att det var macarons som var prickarna.
Jag tillhör skaran som kanske inte tänker just så att valet av tyger förstärker effekten men det kanske jag borde istället för att välja tyger som jag gillar mycket, för det är ju det allt handlar om mönster, färg och form och vilken effekt det får hos betraktaren.

Utan symaskinen får man ju mer tid att kolla in andras alster och det har jag gjort nu, insupit massor av inspiration. Dessutom kom jag ju iväg till Textilkreatörernas träff i torsdags och där hade My med sig en "spiksjal" som lockade fram arbetslusten rejält.

Ha en bra dag!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Hallå där;
    Såg den där också, men var inte på rätt humör för att "falla" för den!
    Härliga nyanser i den ser jag ju nu!!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att suga in inspiration och lägga på lager ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv