lördag 28 april 2012

Fortsatt pyttesömnad,

alltså lite sömnad, några remsor och några plusblock har det blivit den sista veckan. Idag hade jag tänkt sy men då tyckte maken att vi skulle ha stora rensningsdagen eftersom det regnade och var trist väder. Sagt och gjort så röjde vi ut en massa saker och var nöjda med oss själva. MEN sytiden försvann...........

Nu håller jag tummarna för morgondagen, frågan är då vilket som är bäst? Regn och sytid? Sol och tömning av komposten? Ja jag vet vad jag längtar efter men blir det fint väder så får det bli trädgårdsarbete.

Har fått tag i bandgarn, sådant där man gör volangsjalar av, jag är ju som vanligt i bakvattnet när det gäller trender. Tycker att det är lite trixigt att få till det.

Undrar förresten var man hittar mönstret på den virkade "spikhalsduken", tant Theas? Någon som känner till var man får tag i garn och mönster?

Nu börjar det närma sig sängtime, efter en go kväll med bra film.

Vi hörs!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Är skyldig dig ett mail,men ligger på latsidan!
    Det kommer, men du vet var jag finns om du känner för det och orkar.
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv