måndag 13 februari 2012

Undrar om det är halt ute

Det fryser så vackert på trädens grenar så att jag skulle vilja föreviga det, får se om jag lyckas mecka med min lilla kompaktkamera  så att jag får till en vacker bild.

Vädret är allt bra konstigt, först snö och sedan tö för att idag på morgonen vakna till minus 13 grader.

Gårdagens snöskottning/snöfösning kändes annars i muskler som jag inte känt av på ett tag. Men jag fick mycket god hjälp av 6-åringen att skyffla undan snön så det tog inte så lång tid.

Några sömmar blev det mellan alla andra bestyr igår, mina måttband har rymt och jag behöver mäta en quilttopp innan jag går vidare, får höra med mannen var han har sin tumstock.

Idag känner jag mig nöjd med mig själv, jag har lyckats genomföra det jag tänkt innan jag skulle börja jobba.

Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat;Carina.
    Säg till så syr vi ihop!
    Jag ska testa i morgon igen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite hattigt i vädret, men snart så kommer våren ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv