söndag 26 februari 2012

Tålamodsövningar

Under min 45-åriga levnadstid så har jag insett att jag har vissa begränsningar symässigt. Läsa mönster och förstå är en sak som jag inte är bra på. Sy i blixtlås är en annan grej som med mycket träning går rätt bra numera. Göra att snyggt knapphål har aldrig funnits i min tankevärld, men så skulle jag sy mysbyxor till dottern i velour, nej det blev inga knapphål i dem men mycket träning för att försöka få till knapphål som såg hyfsade ut.
Den här skrynkliga tyglappen fick tjäna som prov, ni ser den snygga tygfnurran till höger, så såg det ut vid flera tillfällen eftersom jag först inte begrep hur jag skulle göra med broderimaskinen och dess autoprogram. Alldeles oavsett mina tidigare och nuvarande kunskaper så kan man sammanfatta det hela med att sy rakt fram fortfarande går bäst. Efter ett samtal med Pia som har sytt mycket kläder så förstår jag åtminstone vad för fel jag gjorde så kanske provar jag igen en annan dag.

Till Albin har jag gjort denna nesse

tyget passar nog till en 6-åring som gillar hjältar, dock i annan form än den på tyget.

I övrigt har vi haft sportlov med slappardagar och bakdag bland annat. Vi skulle ju ha födelsedagskalas samma dag som prinsessan föddes så numera har KM flaggdag på sin födelsedag.

Vi hörs!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Knapphål, Usch!
    Känner igen hjältetyget-kul att det blev använt!
    Skicka ett mail-är du snäll. Har inte kvar din mailadress.
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv