onsdag 25 januari 2012

Skapande pågår

Pinterest fotoalbumens fotoalbum har satt fart på de små grå hos mig, det enda jag önskar är att jag kunde begripa är hur jag ska få in "knappen" så att ni får se vad som inspirerar mig.

Maja och jag har delat systerligt på en jelly roll och varsin charm pack av Central Park-tyger, hennes kvilt är klar men inte min, men den är på god väg, designväggen räcker inte till för blocken. Antingen får jag skaffa en större designvägg eller så får jag sy mindre kviltar!?!

Både Eva J och Maja brukar säga åt oss att ha kul och det har jag verkligen haft ihop med symaskinen den sista veckan. Lite sneak peak på projekten som pågår


Zig zag-kvilten har ordnat till ytterligare några gråa hår till samlingen men det fattas bara någon söm sedan ska den skäras ren. Sådana projekt som detta går inte att göra de dagar som man ska arbeta för då tar aktiviteten i hjärnan slut innan det är dags att börja jobba och kanske behöver man någon sorts tankeförmåga när man jobbar. Efter nästan 2 månaders bortvaro från jobbet var det jourpremiär igår, snacka om att vara ringrostig, bokstäverna kom inte i den ordningen som jag tänkte!

I övrigt kämpar jag på med sonens monsterkvilt, ett myller av rutor, med smålandsbaksida, smålandslukkekant och "smålandssöm" (snuttar av pärlgarn), fattas väl en ½ m handsömnad sedan är den klar. Pärlgarnet är tjockt och jag har ont i fingrarna emellanåt, ska jag sy med sådana garner fler gånger får det vara en tunnare variant.

Vi hörs!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Allt går så mycket lättare om man har kul,,visst??Kramis

    SvaraRadera
  2. Här av dig till mig på mailen så ska jag hjälpa dig med "knappen"! Kramar Ullis

    SvaraRadera