fredag 2 december 2011

Dumsnöre påbörjat

inte vet jag vem som myntade det begreppet men för den som inte hört det är en rem att fästa nycklar eller för all del mobiltelefonen i. Båda sakerna har ju en tendens att vilja försvinna djupt i handväskan.

För övrigt har jag gjort klart framsidan eller kanske var det baksidan på två grytlappar, nu är det bara lukkekanterna kvar.

Har precis som de flesta andra en mängd projekt igång och kanske borde jag ta tag i några av dem så att de blir färdiga någon gång. Då skulle det kanske bli tid att sy projekt till sig själv.

Efter en lång dag är både jag och arbetstiden slut men som tur är så blir det inga fler jourpass i denna helgen, jag ska försöka roa mig istället. Vi håller tummarna för att det inte blir så mycket regn och blåst imorgon för Köpenhamn here we come!

Idag har jag konstaterat att jag har endast tre helt färdiga block av birdie stitches, jag tror att jag har två block som ligger och väntar på kant, tre stycken med några stygn kvar att göra på var och en och så fyra ofärdiga, kanske dags att ta tag i?

Ha en bra helg!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Usch, påminn inte om Birdie!
    Sydde med fel stygn och tappade lusten.
    Vad hade det gjort att det var fel stygn på ett block????
    Ha det trevligt i Helgen!
    NJUT!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Birdie stitches är ju bra att ta med på torsdag :) Inge stor packning då så kommer du kanske igång :) Kram My

    SvaraRadera

Bloggarkiv