fredag 18 november 2011

Sydag imorgon

japp, en hel dag med brudarna. Så skönt det ska bli. Redan kl 08.45 kör resten av familjen iväg på handboll så jag kanske kan tänka ut vad jag ska ha med mig i lugn och ro över frukosten. Några pratar om att fortsätta sy en bit in på kvällen men det får nog jag stå över blir jag borta så länge utlöses nog rikslarm.

Eftersom onsdagssömnaden endast blev 2 sömmar á 15 cm ligger jag aningen back på det jag tänkt göra i denna veckan. Men jag har skurit tyg i veckan, en hel jelly roll, alltså delat den inte gjort en ny. En del av jelly rollen blev uppsydd idag, SÅ NIMT med färdigskuret. Fick till och med börjat på gardinerna till ovanvåningen i eftermiddags.

Tja inte var det tänkt med någon mer sytid mellan onsdag och lördagen men nu har virusen inträtt i detta hemmet också, så eftermiddagen igår och idag har jag varit hemma med sonen.

Igårkväll funderade jag över om hur långt jag skulle hinna på handledsvärmarna till dottern, på grund av hårda tag i handbollen fick vi köra till sjukan en sväng, men jag hann inte så långt på dem som jag trodde, doktorn stod på operation och då kan ju väntetiden bli hur lång som helst men på 2 ½ h blankt var hon inskriven, påtittad och utskriven, jag blev aningens impad faktiskt.

Ha en bra helg!
Carina i Furulund

4 kommentarer:

  1. LÄSER bara dim överskrift,,och tänker...Gud va kul,,och jag hoppas ni får ennnn underbar lördag!!kram

    SvaraRadera
  2. Kram från en trött Maja!
    När börjar vi sy?

    SvaraRadera
  3. Önskar er alla en trevlig och kul sydag.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så härligt med en sydag tillsammans med kompisar!

    SvaraRadera