fredag 4 november 2011

Bara vara-dagar

hade jag bestämt att det skulle vara från torsdagen och fyra dagar framåt. Igår gick det rätt bra på den fronten, bara klippning och sedan fortsätta att vara. Idag är det mer inplanerat, dubbel sats kladdmuffins, två äppelkakor och gåsmiddag. Imorgon tänker jag mig en dag då lusten att röja i trädgården finns och sedan orken att macka ett täcke. På söndag är det aktiviteter igen, tror jag, dotterns handbollslag har ju för vana att gå långt i cuperna de deltar i och denna helgens cup är säkert inget undantag så jag räknar med att sitta på några hårda träbänkar på söndag.

Igår kom det lite efterlängtade tyger, som inte är precis tänkta till något men ändå efterlängtade, bl a en charm-pack av serien Terrain. Men innan den sys upp måste jag macka det här:

Nej de är inte ihopsatta så här, bättre foto kommer en annan dag.

Under veckan som gått har jag haft bråttom med nål och tråd för Kattas bebis väntas när som helst och jag lovade ju för flera år sedan att jag skulle sy ett täcke när det blev så dags. Hon har bara sett tygerna och toppen på bild, undrar om hon blev nöjd med verkligheten?


Jag är själv nöjd med mitt scrapstäcke så egentligen borde det räcka men det är ju trevligt om det kommer till användning och att det gillas av mottagaren.

Om det blir handboll på söndag kunde det ju vara bra att ha något handarbete med under väntetiderna, räcker arbetet som kvarstår på handledsvärmarna för en hel handbollsdag eller måste jag ha en reservplan?

Ha en bra helg!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Härligt täcke och visst kommer hon att bli glad för detta!!
    Hoppas din helg blir som du tänkt dig.Ha det/kramar

    SvaraRadera
  2. Täcket är jättefint, men det spelar ju egentligen ingen roll vad vi tycker för det är ju hon som ska ha det och hennes unge som bör gilla det mest. Får hoppas att hon tycker att det är roligt att vi som syr lappteknik tycker att det är jättefint!!!
    Ha en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hopp!
    Allt bra? här är det ok.
    täcket är fin i klara färger (precis som barn ska ha tycker jag),
    har också köp den charmpacken blir skoj att se vad du gör av din.
    Kram Eva

    SvaraRadera