tisdag 15 november 2011

Att adoptera eller inte adoptera

bort mig själv eller familjen, vilket är bäst, tja är det jag som ska adopteras bort då är det ju bara en som ska ha ett nytt hem. Det låter allvarligare än vad det är. Min familj har den sista tiden sovit högt och det innebär att jag inte sover som jag ska och jag tycker om att sova. Om jag visste att jag fick sova till kl 8 imorgon så skulle jag lägga mig i dotterns säng på studs men det finns ju andra som tycker att arla morgonstund är bäst.

Idag har jag varit på skattjakt, sonen ville absolut ta hem vinteroverallen från dagis, förstår precis varför, han hade rullat sig i något brungrått så hans fina turkosa overall hade inte en turkos färg längre. Så jag hade skattjakt i hans fickor som innehöll ett par vantar, 5 snytpapper (använda) och en halv paket oanvända snytpapper och två stenar. Det två sista sakerna var väl sannolikt det bästa i fickorna om man frågar sonen.

Imorgon ska jag försöka hitta min symaskin igen, behöver tillverka en lukkekant, sy en flickväska, en väska till en betydligt äldre flicka, grytlappar och en påspåse, det är allt tur att det är sydag på lördag, då kanske jag kan få allt gjort i veckan. Skulle behöva köra en vända om handarbetsaffären men de öppnar kl 12 och jag börjar jobba kl 12.30, hinner jag?

Nu är det fotbollsdags!

Vi hörs!

Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Dubbla öronproppar? Lycka till med soveriet och sömnaden. Kram Jenny

    SvaraRadera