söndag 30 oktober 2011

Fryser om fötterna

trots vanliga sockar, hemstickade yllesockor och skidstrumpor, nej det är inget fel på mig för övrigt men det har gjort att jag har funderat på att göra ett par filttofflor att ha i arbetsrummet. Jag avskyr att frysa om fötterna.

Min Benson vet hur man ska göra frun glad, god lunch och så helt plötsligt kom det en tallrik med våfflor, precis när jag behövde energin som bäst.

Lyckade snoka rätt på en garnaffär i Helsingborg som heter Tant Theas med tillhörande blogg som heter Stickigt humör, någon som läst om eller stickat hennes alster. Jag får nog åka till Helsingborg och kolla in den en dag.

Nu är denna arbetshelgen till ända och det är en välsignelse, det har inte varit mycket patienter på akuten men ändå har jag haft vansinnigt mycket att göra hela eftermiddagen. En sak som är fascinerande när man jobbar som jag gör är hur politikerna tänker sig att de ska spara in 800 miljoner på Skånes Universitetssjukhus (Lund och Malmö). Det känns rätt ofta som det finns behov av mer skrivande personal på min avdelning på akuttid eftersom fler och fler läkare jobbar efter kl 17 måndag till fredag. Men då kostar det ju!!

Har under helgen lyckats få ihop en topp till ett babytäcke (blocken var klara), quiltat några få sömmar så ännu ett babytäcke blivit klart, lite lukkekant kvar att göra. Lagt ihop 3 pyttetäcken med flanell, kom inte längre än så tyvärr, men jag får var nöjd med detta, det kunde ju varit så att jag inte hade fått något gjort överhuvudtaget.

Nu ska jag strunta i datorerna åtminstone till imorgon.

Vi hörs!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Hej hopp!
    Ja varm om fötterna är ett måste, så skaffa dig något varmt till dom.
    I dag har jag det varmt om fötterna när jag syr,
    Har tvättat och nu är torktumlaren på :)
    Kram och en trevlig vecka önskar jag dig Eva

    SvaraRadera
  2. Det kommer en bild på mina nya tofflor en dag snart.
    Ingen risk att frysa om "fossingarna" då!
    kram

    SvaraRadera
  3. Tant Thea är en jättemysig affär med urgullig personal. Jag har varit där två gånger i somras och hittade massor av fint där.

    SvaraRadera

Bloggarkiv