tisdag 11 oktober 2011

Är det dags för vinterjackan redan?

Jag brukar tillhöra gardet som går i sommarjacka/munkjacka till november ungefär men dagens blöta får mig att fundera på om jag åtminstone ska börja använda regnjackan i alla fall. Dränkt katt var ett passande epitet på undertecknad efter promenad från dörren i affären till bilen på parkeringen, det var uppehåll när jag gick in..................

Jag har insett att två saker är oumbärliga i mitt syrum, då menar jag inte saker som jag tycker oumbärliga utan maken. Han har till och med köpt ena saken så den matchar gardiner och fondvägg.

Vad vore strykbrädan utan klädrullen? Ja en strykbräda med trådändar antagligen.

Efter ett megakort besök på S & S med inköp av två stryka-på-märken till sonens byxor, fleece och knivblad så hittade jag även två mönster i rätt storlek för det facila priset av 5 kr, så har jag tagit mig en lång lur på soffan. Det blev lång tid på lilla visaren tror jag, men det behövs, det är jourdag idag och jag vet det blir revelj tidigt imorgon. Kan man sova på förlag?

Till stickorskorna i cybervärlden har jag en fråga, har någon av er stickat med lin och mohair ihop? Hur blev det? Töjer sig mycket? Obrukbart?

Nu är det dags att ta fram handreglaget till datorn och stämpla in. Ha en bra kväll!

Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Premiär för vinterjacka IDAG!!!
    det blåser och regnar om vart annat just nu, men när jag promenerade på lunchen så var det vinterjacka -PÅ!
    Lin/mohair. Nej, det vill jag nog inte testa!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv