torsdag 1 september 2011

Varför städar man ut och slänger

för att bara några veckor senare köpa in nya saker och fylla huset med? Visst vi måste ju hålla tillväxten uppe men ibland känns det lite knäppt att först köra till återvinningen med en del prylar för att sedan ersätta de slängda sakerna med något annat.

Som ni kan förstå har jag shoppat idag, på två olika varuhus med gul och blå-skylt. Det blev inte vidare billigt på något av ställena.

Sedan kom jag hem och såg att locket på brevlådan inte gick att stänga helt, aha mjukt kuvert modell större!!!!!!! Mycket riktigt ett tjockt kuvert med pyttetäcken från Maja och Bettan, tackar, bugar och bockar. Sedan fick mitt barnasinne lite mer kreativ påfyllning av mittkärnan i det mjuka kuvertet, fick sylust men så kom jag på att jag jobbar ju ikväll så det var inte att tänka på.

Nu är det nattidags, det är jobbedag imorgon också!

Carina i Furulund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv