tisdag 6 september 2011

Det lär bli en sen dag idag

jourtime säger allt egentligen men inte riktigt allt. Idag har Region Skånes IT-avdelning bestämt att det ska göras någon form av uppgradering av datasystemen så vi måste stänga ner allt vad datorer heter under tiden. Nej vi ska inte stänga ner verksamheten bara datorerna, nej vi ska återgå till gamla tiders sätt att sköta jobbet, papper och penna (skrivmaskin) och sedan om och när datorerna går igång igen så ska jag lägga in alla svaren i datorsystemet. Alltså kan dagen bli allt mellan fisk och fågel. I somras när de försökte sig på uppgraderingen kraschade fågeln hårt, det var jag som hade den höga äran att jobba då också. Sluttiden på min arbetstid är kl 24 men det är inte alls säkert att jag kan sluta då.

Har vi tur händer inget som omedelbart måste göras och då blir det stilla under de dryga 2 timmarna som systemen är nere, alltså får jag förbereda något att göra. Ska jag rita mönstrena till de fyra blocken av birdien som jag är back? Kan ju vara en bra idé eftersom jag tänkte brodera på tåget till Stockholm på fredag.

Just nu skulle jag behöva sova en stund innan det är dags att köra in men varken hjärnan eller kroppen är med på det idag.

Sy, ja det skulle också vara en bra idé med tanke på projekthögen, de två nessarna som skulle vara klara till helgen var klara i tid och blev mycket uppskattade, fast kanske var det Hello Kitty-tandborstarna som var bäst trots allt. Undrar ni över hur nessarna såg ut så är det bara att backa några inlägg tillbaka, den första av de tre var klar i augusti.

Ha en bra dag!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Tack vännen!
    Fyndigt av dig!
    Jag njöt av sången, satte mig ner och tog en paus!
    Som gammal barnskötare så fick den mig att minnas både det ena och det andra!
    NOSTALGI!!!
    Hoppas nu att du får en lugn kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv