fredag 23 september 2011

Det känns mycket bättre nu

min KM kände nog på sig att frun inte var i form, för när han kom hem hade han med sig en påse innehållandes vår favoritkaka, Sara Bernhard-biskvier, en fikastund senare så kändes allt mycket bättre.

Han röjde dessutom kattlådan under tiden som jag hamrade vidare med mina röntgenutlåtanden samt öppnade fönstren i källaren på vid gavel så att jag inte skulle tuppa av.

Som avslutning på detta kom han med ett mjukt kuvert i handen, detta var adresserat till mig, han tittade lite på mig som om har du nu handlat tyg igen. Men icke det var Hannas pyttetäcken som kom idag.

I mån av tid och lust har jag sytt idag, eftersom vi ändrat om rätt så rejält i syrummet så det känns mycket luftigare så känns det roligt att sy också. Sängöverkaststoppen borde bli klar i helgen kan man tycka men så var det ju det här med att jobba............................

Sjukhusledningen utlöste stabsläge under eftermiddagen eftersom det var knökfullt på akutmottagningen så jag har haft lite att göra vid tangentbordet idag.

Måste skärpa mig med bildtagning av olika projekt, jobbar ju på ett ställe där de är duktiga på bildtagning, det kunde kanske smitta av sig.

Ha en bra helg!

Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. KRAMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, undrar hur en kvilt ser ut tagen med röntgenkamera. Ser man alla stygnen då, eller vadden?
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv