lördag 6 augusti 2011

VIP-fil på återvinningen

tror jag snart att vi har. Under de sista veckorna har vi varit där ett oräkneligt antal gånger, vissa dagar både 2 och 3 gånger, snart är det dags för en vända dit igen, en liten stund varje dag har gått åt att sortera, gruppera om och slänga saker. Lite bättre plats för saker som vi verkligen behöver finns numera.

Sytid har jag också sett till att få, syr både på stort och smått just nu.
Detta blir stort, ett sängöverkast till extrasängen som ska stå i allrummet på ovanvåningen men det är en bit kvar både på sängöverkastet och rummet innan det går att använda.

I veckan fick jag ett brev från Jenny som satte fart på de små grå

passande nog har jag de flesta blåa och röda tyger framme som skulle kunna användas till dessa, ett eller två pyttetäcken? Tja den som lever får se, ännu är de fortfarande i blockstadiet. Jag var faktiskt inte alls snäll till Lizzan, hon fick endast ett block, ett gammalt sådant som blev över när jag sydde en väggquilt. Som kompensation fick hon några remsor tyg till, av de som var använda till blocket, får se om hon använder dem.

Nu är det dags att fortsätta med dagens övningar, sy och tapetsera (maken). Om en stund ska vi åka på kräftskiva.

Ha en bra lördag!
Carina i Furulund

1 kommentar:

Bloggarkiv