lördag 13 augusti 2011

Mjuka kuvert

är allt en fröjd att få. När jag igår kom hem sent efter två dagars utflykt i varmare och soligare delar av landet (Kolmården) så väntade ett kuvert från Gunilla i Färgelanda, hon hade skickat sina bidrag till pyttetäckeshögen, två underbart söta pyttetäcken som fick mig att tänka en gång till på blockhögen från Jenny. Jag har inte förevigat Gunillas alster men är du nyfiken så kan du titta in hos Jenny för där finns bilder på täckena.

Två underbara dagar i de vilda djurens värld har stått på dagordningen. Sonen var väldigt förtjust i safari-linbanan och björnarna som badade medan dottern hade intresse av de flesta djuren. Safari-linbanan är ett smart sätt att få se djuren utan att störa dem alltför mycket. Lejonen t ex hade inte något som helst intresse av att visa upp sig. Däremot delfinerna var några riktiga linslusar.

Emilia blev mycket förtjust i sin nesse, den bar hon runt på nästan hela dag 2 på Kolmården, en väska med axelrem kunde hon också tänka sig. Hon hade väldigt roligt med att öppna och stänga dragkedjan, hon gömde mammas mobil i väskan på kvällen.

Nu återgår snart livet till sin vanliga lunk med skola, dagis och arbete. Själv börjar jag med att jobba helg efter semestern så jag har några dagar kvar tills det är dags arbeta igen.

Får se om jag hittar till symaskinen i helgen, har lite syabstinens efter att ha varit utan symaskinen i snart 3 dygn.

Vi hörs!

Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt när ens gåva blir så uppskattad.
    Nu har jag sytt.
    Förstod att du inte var i närheten av datorn när jag inte fick något svar.
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv