lördag 20 augusti 2011

Hur mycket tyg behöver man?

Snubblade över en blogg igår där det i ett gammalt inlägg skrevs om 441 yard i tygskafferiet, puh då behöver man lite tråd också tror jag.
Den här bilden hittade jag hos Monique´s Stitches

Där finns också några yards tror jag, jag har en halv Billy-bokhylla med tyger men så tycker jag också alltid att det finns för lite att variera med!
Imorgon ska jag försöka redovisa lite från Textilkreatörernas senaste utmaning, har fått bilder från Maja, på Textilkreatörernas blogg finns resultatet av Maggans vedermödor. Vill även passa på att välkomna Pia i gänget. I torsdags när det var start på terminen kunde jag inte vara med därför vet jag inte vad mina kompisar har roat sig med i sommar.

Idag syr jag lite, dessutom försöker jag hålla mitt saxskadade finger från skarpare saker. Så länge man syr rätt och inte behöver sprätta eller klippa är det ju inget problem.

Vi hörs!

Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Oj, jag vill nog inte ens veta om jag har så mycket tyg!
    Det känns som att det är dax att börja sy, tycker jag.
    Hoppas att din finger blir bra jättestrax!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att man inte är värst, för mycket tyg har jag men inte så där. Ska bli skoj att se vad ni quiltkreatörer har hittat på. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, tror att jag skulle bli tokstressad av att ha så där fyllda hyllor.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv