lördag 30 juli 2011

Sytt för skojs skull

har jag gjort idag. Nu är gardinsömnaden klar för denna gången, resultat tre nygjorda gardinkappor och omfållning av två gardinlängder.
Så fram åkte linjal och kniv, hade fuskat lite igår för egentligen hade jag bestämt mig för att inte sy något quiltrelaterat förrän gardinerna var klara. En ministund i eftermiddags var jag själv hemma och då blev det lite gjort.

Detta är toppen till en liten nesse till en liten flicka som ska ut på äventyr om en månad eller så, hennes syster ska få en likartad, provar mig fram för att sy en ny form av nesse, det går kanske åt skogen och tjejerna blir utan nesse men å andra sidan vet de ju inte om att de ska få varsin nesse. Har qiultat med den underbara Mettlertråden här, den är bara så ljuvlig att känna på.

Ni vet det där tyget som pratade oupphörligt med mig om att bli uppsytt, det har gått under kniven idag, en remsa på 2" ihop en blå scrapsremsa bara för att se hur det blev.


Går allt som det ska så ska detta bli delar i ett överkast till allrummet där uppe där vi ska en säng som soffa, hur nu det ska gå till.

Idag blev jag rånad, ja i och för sig beror det på vad man menar med rån men 230:- för 20 ringar och 20 klämmor att sätta i ringarna för att kunna hänga upp gardiner kändes som ett rån.

En väderleksrapport så här på slutet, regntunga skyar och skurar har dagen bjudit på samt äcklig klistrig värme, åska på G?

Nej det är väl dags för en stund vid sommarkrysset och sedan tidigt sänggående, har inte sovit något vidare de sista nätterna, quilttankarna har tryckt på och velat komma ut precis vid läggdags. Natten som gick funderade jag på om jag skulle gå ner i källaren och sy en stund, så kom tanken att ljuden antagligen skulle höras upp så det blev inget sytt, annars hade det kanske varit en god sömnframkallare.

Ha en fortsatt bra helg!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Visst måste man få göra det man känner för även om man satt upp vissa regler för sig!
    Jag stickar just nu!!!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv