onsdag 20 juli 2011

Sur på mig själv

för ungefär två veckor sedan såg jag en bild av en gigantisk vit soffa med massor av kuddar i (quiltade), först tyckte jag att det såg groteskt ut. Men efter en lååååååång stunds tanke på den där soffan så insåg jag att där fanns en stor inspirationskälla att ösa ur. Då kommer jag inte ihåg vilken sida jag såg bilden på!

Nu är det i och för sig så att jag inser att en vit soffa ihop med kladdpellen till son inte gör sig men puff-puff Carter från Äntligen Hemma hade fått se sig slagen med hästlängder om man hade startat en sådan kuddtillverkning.

Idag hoppas jag kunna fotografera lite till av det jag roade mig med i förra veckan, för det var inte bara pyttetäcken som stod på menyn. Jag håller på att sy upp lite roligheter till mitt syrum av färgexplosionen som trillade ur kuvertet från Maja.

Kanske kommer det även en bild på makens egenhändigt tillverkade bordshöjare, de är inga skönheter men han har tänkt till och använt spill från takrenoveringen.

Det som talar emot någon sömnad idag eller ens de närmaste veckorna är att mitt på den stora skärplattan har maken lagt upp 12 stycken lexikondelar som fungerade som bordshöjare tidigare men egentligen har sin plats två våningar upp men det lär bli svårt att få dem på plats då det står andra saker i vägen. Dessutom har jag fått ta konsekvenserna av helgens sömnad och arbete, ryggen har pratat om för mig vilken idiot jag är.

Ha en bra dag! Nu ska jag gå ut och njuta en stund, det är sista dagen innan semester för arbetarna och det är skönt att de inte kommer hit igen på ett bra tag. Det har varit slitigt och skitigt ett bra tag nu.

Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Aj, aj var rädd om din sköra rygg. Muta barnen att bära böckerna i stället. Glass, pengar osv brukar få de flesta barn arbetsvilliga ;o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Jag är jättenyfiken både på resultatet av färgexplosionen, och makens bordshöjare.
    Antar att jag nog borde ha något sådant också!
    Var inte sur på dig själv.Det hjälper föga!
    Ta hand om dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ta det försiktigt med ryggen. Håller med Ullis - muta barnen att bära upp lexikonen.
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv