söndag 3 juli 2011

Sist som vanligt

alltså, antingen lever jag i min egen värld eller så har man inte skrivit feta rubriker i kvällspressen om att Henke Larsson skulle sommarprata igår. Dagen efter var det rubriker i kvällspressen. Idag under min jour var jag bara tvungen att leta upp P1 sommar och lyssna på honom. I min värld (den lilla alltså) så finns det några duktiga fotbollsspelare som Zlatan, Bekcham och några till. Också finns nr 11, Larsson, när det skulle inhandlas en styck landslagströja var det givet att det skulle bli nummer 11.
Någon gång på forntiden bodde han och jag i samma trappuppgång och trots hans hårda uppväxt var han alltid snäll och vänlig mot alla. Helsingborg är ju ingen stor ankdamm så det han själv sa om sitt förhållningssätt till fotbollen och om han inte hade haft den kunde det slutat hur som helst spekulerades det om då för länge sedan. Det enda jag ångrar idag är att jag aldrig kom iväg för att titta live på honom och hans lag.
Jag rös när jag lyssnade på hur han hade gått sin väg och format sitt liv trots svårigheterna. Med andra ord har vi alla våra lik i garderoben som vi inte vill skylta med.
Försökte sy lite idag, den delen av livet har jag skött om dåligt nu några dagar, kanske blir det ändring på det endera dagen, nåja någon söm har jag avverkat idag. Men tyvärr inget som går att visa upp ännu så länge.
Nu ska jag lägga sonen så vi får höras en annan dag.
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Hade själv en grabb i min trappuppgång som jag undrar hur det gått för.
    Henke har väl varit en bra förebild för många ungdomar. Starkt av honom!
    Själv har jag inte haft en landslagströja, men ungarnas syssling spelade i laget för några år sedan.
    Den enda fotbollströjan jag haft stod det ARSENAL på;-)
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv