torsdag 7 juli 2011

Nytt tak och ett brev som fick mig att säga åhhhhhhhhhhhhh

Idag la man takpannor för glatta livet. Redan 07.30 satte de igång att stöka och föra väsen.
Så här såg det ut:
Ungefär en timme senare var alla pannor på plats på taket i prydliga högar, då körde jag till jobbet!
Under dagen som var lite ansträngande i arbetshänseende hände det en del. Dottern packade inför sin och mormors resa till Schweiz. Brevbären kom med ett mjukt kuvert med ett innehåll som fick mig att tänka åh...................... Mina tyger och färger, två är redan utplockade ur högen för ett alldeles speciellt projekt, resten får nog samsas i en quilt ska bara tänka ett varv till innan jag syr eller skär.
Sedan kom jag hem efter en omväg om Centralen i Malmö och vink vink.
Då såg det ut så här på baksidan:
Detta är ungefär samma vinkel som gårdagens bild. Sedan den togs för några år sedan har det blivit garage, förråd,  uteplats, ny kupa och nytt tak, lite plåtning och klädsel av kupan återstår sedan är de klara på utsidan.
Nu till det där objektet som inte blev som det skulle utan blev som det blev, kanske en förvaring för fiskarstövlar i framtiden?

Nå regnstället och Foppatofflorna fick utan problem plats.
Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. Kanske inte fiskarstövlar,va?
    Varför inte ett sticke i den härligt läckra bagen!
    Kul, kuvert är alltid roligt!
    Jag fick ett förra veckan!
    Man kan bara glädjas åt att vara omtyckt!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv