tisdag 28 juni 2011

Meningslöst funderande

Det är tisdag, snart kväll och arbete. Man ska inte göra upp planer de dagar man har jour för de dagarna blir ändå sällan som man tänkt sig. Idag skulle jag arbeta hemma, då stänger man ner hela Regions Skånes servrar och då får jag snällt ta mig till Lund.
Fortfarande får jag inte in bilder via min egen dator och den andra får man inte låna så lång tid som det tar att flytta bilderna och skriva ett inlägg.
En sak som egentligen är totalt meningslös men kanske ändå borde intressera någon med udda intresse för forskning. Varför gror och växer ogräset när det börjar bli torrt. Vanligt gräs blir gult och jäkligt tradigt att gå på men ogräset frodas precis som vanligt. Vilka gener är det som gör att ogräset klarar torka och varför har ingen kommit på att föra över den genen till vanligt hederligt gräs?
Tre långa sömmar och tre korta har det blivit idag, så nu är dotterns regnklädespåse på G.
Nu ska jag ta mig samman och fixa något att äta inför kvällen och sedan köra iväg. Hoppas att ni får en bra kväll denna ljuva sommardag!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Det är just det som gör det till ogräs, att det är härdigt och förökar sig trots svåra förhållanden. Vore det svårt att få det att gro och överleva skulle det vara sällsynt, och då skulle vi helt plötsligt värdesätta det. Samma logig som att den som har lockigt hår vill ha rakt och tvärtom! Hoppas att du får en lugn kväll på jobbet! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Ha en fin kväll!! kramen

    SvaraRadera
  3. Tror det är en överlevnadsinstinkt. Några av mina krukväxter sätter fart och blommar när jag inte sköter om dem ordentligt, som om de vill "fröa av sig" för kommande generationer.

    SvaraRadera

Bloggarkiv