söndag 5 juni 2011

Jag avskyr

trubbiga blyertspennor, slöa rullknivar och kraftig huvudvärk. Alla tre sakerna har jag roat mig med idag. Pennorna vässar jag varje dag känns det som. Rullkniven har behövt ett nytt blad i någon vecka nu men jag blev inte färdig att byta blad förrän idag, det värsta är att det var nog det sista jag hade. Det är basalt att alltid ha knivblad hemma, förstår inte varför jag inte köpte nya när jag var på S & S sist, såg förresten att de skulle öppna butik i Göteborg den 20:e.
Fortfarande funderar jag på det där innovativa ingreppet med ett hjärnbyte men har väl inte haft tillräckligt ont i huvudet än för att åka upp till våning 9 på jobbet för att kolla om det går.
Idag har jag annars varit salig en stund, inköpte två stycken Gütermann-trådar när jag var i Malmö sist. Den ena får mig att undra om jag fortfarande är ett barn fastän körkortet säger att jag har nått en aktningsvärd ålder. Kan jag beskriva den som tutti-frutti, jag försöka fotografera ena delen till kudden jag syr på så ni kan komma med förslag på vad vi ska kalla godbiten för.
Annars var faktiskt arbetsdagen helt ok, visst var det många patienter men inga svårare saker och det är så jag tycker att det ska vara. Det är så trist att skriva om någon som är allvarligt sjuk eller som har skadat sig svårt.
Ha en bra dag!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt med huvudvärk och inte är det så enkelt att bli av med alla gånger. De två andra onda går ju att göra något åt. :)
    Usch ja, jag kommer ihåg när jag vakade nattetid på sjukhuset här i Malmö. Ibland ringde de hem och sa att jag skulle till en annan avdelning och jobba, då visste jag att personen jag suttit hos i några nätter hade avlidit. Inte kul och vissa patienter kommer jag fortfarande ihåg även om det är 30 år sedan.
    Ha en bra dag! Hoppas huvudvärken redan försvunnit.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ditt huvud är så fint,så byt inte ut det, men försök att ta det lite lugnt!!!
    Bit mig inte!!!
    Jag har varit där, med unga barn och fullt att göra! Klart att skallen spränger!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om både trubbiga pennor och slöa knivblad, så hemskt irriterande!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Bloggarkiv