torsdag 9 juni 2011

Har jag missat något?

Idag när jag är på väg till dagis för att hämta hem sonen möter jag en kille iförd jacka, munkjacka och mössa utöver byxor och skor. Själv var jag klädd i kortärmad tröja och high-waterbyxor. Visserligen gick inte termometern mycket över 16° idag men så kallt var det ändå inte. Den "ringa" värmen till trots så har jag njutit av dagen kanske mest på grund av den ringa temperaturen. Det har även regnat men sitter man inomhus har det ju inte så stor betydelse.
Som tur är så är skatteåterbäringen större än den första tandläkarräkningen. Idag blev det en provisorisk fyllning till det facila priset av 665:-. Jag gillar inte tandläkare i allmänhet och i synnerhet inte när de ska borra i tänderna. Med hjälp av andningsövningar lyckades jag i alla fall få tanden borrad utan avbrott.
På jobbet har de ett uttryck som heter "mixed response" i ett inte alltför roligt sammanhang, idag tänker jag använda det och bara tänka på den roliga delen. Att tömma brevlådan idag var verkligen mixed response.
 Det kom två kuvert idag ungefär lika stora och det ena försett med fönster, sedan behöver vi inte säga mer om det. Det andra var mjukt och kom från en avsändare som nog borde lämna ett förslag till postledningen om ett bonussystem för privatpersoner. Två mycket fina sommartyger fanns det i kuvertet som genast satte igång de små grå, men att sy av dem får bli en annan dags problem, har rätt många saker som behöver göras klara inom en vecka. En kudde som ska sys ihop, ett babytäcke som ska quiltas och två udda block som behöver vara färdiga till måndag, men det blir säkert klart men kanske inte förrän fem i tolv. Tack till avsändaren det kommer något i retur endera dagen!
Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Om du har en Mp3-spelare så stoppa in propparna i öronen och skruva upp.
    Så gör jag när jag är hos tandläkaren. Jag har lärt ungarna att göra likadant och tandläkaren brukar skratta och säga att det är bara jag och mina ungar som gör så, men att det verkar funka eftersom ingen av oss tar bedövning!
    För övrigt så var det väldigt billigt tycker jag.
    "Bara" 665:- rena fyndet!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv