söndag 1 maj 2011

Visst blev det bål igår

Furulunds scoutkår har byggt någon sorts flotte som är utsatt i Kävlingeån, så det blir alltid bål oavsett brandrisk, sedan är där ju sedvanliga aktiviteter med fiskedamm för de små, lotter och chokladhjul. Tyvärr var det lite råkallt på slutet, så det fick bli kaffe och annat värmande efter bålet.
Sylivet går i sakta mak, bårderna på mina och Ingrids alster har kommit på, jag har fortsatt med en förvaring som en arbetskamrat ska ha sina stickor i och sedan har jag ju tänkt quilttankar, en del av dem är säkert livsavgörande på något sätt eftersom de återkommer för jämnan, alltså, jag har en beställning på ett babytäcke, jag hittade jättesöta paneler av en slump. Men vilka tyger ska jag köpa till?
Idag kom birdieblock 5, nu börjar det bli lite mer sömnad på blocken, alltså kommer jag att få bekänna färg, jag som inte ens är klar med block 4.
Just nu är det alla barns favoritväder, ösregn så att det blir stora fina vattenpölar att hoppa i, alltså vet man redan nu att om detta fortsätter så kan man stationera sig vid tvättmaskinen imorgonkväll, jag antar att det kommer att vara lera från fotsulorna till hårbotten på sonen, så kanske rent av badkaret är det bästa stället för honom och kläderna. Nu hojtar de uppifrån att det är mat, det är bäst att komma tror jag. Sedan ska kvällen ägnas åt handling, men bara trista och nödvändiga saker som mat.
Ha en bra kväll!
Carina i Furlund

1 kommentar:

  1. Jag sittter och tittar på din kasse!
    Den är så läcker!
    Måste leta fram det där hjärttyget! Borde ha en liten bit kvar så att jag kan få mig en kasse också!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv