onsdag 4 maj 2011

Inte ens halva arbetsveckan

är avverkad och det känns oöverstigligt med resten. Ja jag ska jobba i helgen så det innebär ledig dag imorgon. I skrivande stund känns det som om en heldag på soffan vore ett riktigt bra sätt att spendera dagen, men nej det är det inte egentligen. Jag hoppas på att Majas bus landar i brevlådan innan helgen för jag har en idé, innan jag ens känt på eller sett tyget i verkligheten. Jag får väl skylla på att jag är fruktansvärt trött idag och är sinnesförvirrad till följd av detta.
Jag går fortfarande i väntans tider när det gäller mina tidningar, kanske kommer de idag?
Förresten så när jag tänker efter kanske jag borde söka hjälp för sinnesförvirringen, när vi sydde pyttetäcken häromsistens så fick jag en sned och vind tygbit att Maggan som hjälp på vägen att kunna göra klart det täcke eller kanske de två som skulle kunna bli av det jag påbörjat. Nu har jag bestämt mig för att använda i stort sett allt av biten, kanske får jag totalt ihop 30 block av det tyget samt några scraps från Maja. Det vill säga jag har tagit av mina egna tyger också, scrapsbitarna fungerar som centrum med mina egna tyger som ramar eller ränder. De minsta bitarna är 1,75" när jag börjar sy ihop dem med andra scraps. Blir jag färdig i veckan kommer det en bild på blocken som är av varierande sort. Om allt går som jag tänkt mig så blir det 5 pyttetäcken totalt med scrapsen som bas. Sedan stänger jag den butiken för ett tag. Det finns ju så mycket annat roligt man kan sy.

Ha en bra dag!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Ja, hur bra det än är med bus och välgörenhet så får man inte glömma att "fylla på" åt sig själv också! Att få chansen att förverkliga just en särskild idé eller att få sy i ett speciellt tyg!
    Jag ska strax gå och posta kuverten med bustyget så du borde ha det i morgon!
    Eftersom så många ville vara med så blev det bara 6" på halva bredden, men man skulle ju inte sy en resväska och man får ju ha 2 st egna tyger!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv