tisdag 17 maj 2011

Handsömnadsprojekt - bra och ha-grej?

Nu undrar nog mina sykompisar i Textilkreatörerna om jag har slagit huvudet i något hårt. Nej det har jag inte, men jag kom till insikt idag. Så jag får väl säga tack till Region Skåne för denna insikt. Jag skulle på provtagning för mina blodvärden idag, varför jag fick känslan att jag skulle stoppa ner ett handsömnadsprojekt i väskan vet jag inte, men jag gjorde det i alla fall. På grund av datorhaveri modell större så tog det tid på vårdcentralen, efter att snällt ha väntat en stund plockade jag upp mitt projekt och började sy, fick nästan sytt en 12" söm bara så där, sedan var det min tur för ett litet stick i fingret. Efter den sömmen fanns det inget mycket kvar att göra för stunden, jag skulle ju märka upp lite sömmar på det mörka tyget, nej det gick inte som jag tänkt mig så hur gör ni när ni överför mönster till mörka tyger?
Nu ska jag gå och försöka sova några timmar så dagen imorgon blir en bra dag.
Ha några bra dagar!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Jag gör små hål i mönsterpappet och ritar i det lilla hålet med en vit krita/penna sedan får det bli prick-till-prick leken efteråt!
    Annars så kan man ju "fristajla" lite och ta´t på en höft!!!
    Vilket jag har gjort till dig i dag!
    Du får se vad du tycker i morgon!!!
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv