torsdag 28 april 2011

Nej det gick inte att bota med

kortison och antihistaminer. Det enda som hjälpte var att börja sy, med tanke på att det var tidig väckning idag så har jag kanske inte hunnit med så mycket, för så gamla tanter som jag måste sova middag om de stiger upp för tidigt. Men klockan var nog ungefär 6.30 när jag började brodera på birdien, det blev nästan klart idag. Sedan sprättade jag, efter tuppluren sydde jag några sömmar på maskinen och vips var denna klar:
Stora delar av väskans tyginnehåll kommer från Majas förråd, och då finns det ändå några småbitar kvar.
Nedan kan ni se de som kom igår, de tre tyger som hör ihop färgmässigt har dottern paxat till en Nintendo-förvaring, så det var bara att köpa tyger, filt och band för att kunna expediera beställningen.

Som ni vet har ju jag ägnat dagen uteslutande åt aktiviteter för min egen skull, nedan är ett axplock av inköpen, dessa kommer från Panduros fabriksbutik, de största fynden var väskhandtagen för 19:- styck.

Sedan for Pia och jag vidare till Stoffan, det kunde ha blivit rejält dyrt, höll mig till det som stod på lappen. Nu är jag ganska trött i huvudet efter dagens alla aktiviteter, så jag säger tack till Pia för kartläsning och roligt sällskap samt tack till brudarna i Textilkreatörerna för trevligt sällskap ikväll, alla ägnade vi oss åt "handarbete", vissa med nål och tråd, andra med sprättkniv, andra med rullkniv, papper och penna. Vi ses igen den 19 maj då vi ska försöka racersy några pyttetäcken, men det lär nog gå bra, jag ska ha med symaskinen med ställbar hastighet i pedalen.
Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Din väska blev bara så snygg!!!
    Kul att du visade tygerna. Kom inte riktigt ihåg om du fått det storprickiga! Kolla noga innan du syr. Det fanns lite skönhetsfel på tyget, men jag har nog kvar dom hemma då;-)
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv