fredag 22 april 2011

Lång fredag

Redan kl 9.00 var de första på plats i lokalen i Landskrona, jag kom inlallande när jag hade mornat mig. Vi skulle sy pyttetäcken eller vad som föll oss in.
Av någon outgrundlig anledning led vi emellanåt av kollektiv beslutsångest över tygval, varför det är ju inte precis något livsavgörande beslut. Hm säger jag som ibland kan grunna i veckor över vilka tyger som passar bäst ihop.
På slutet när min hjärna hade säckat ihop bestämde jag och Ingrid oss för att ta oss an korgen med scrapsen som Maja skickade mig för länge sedan. Dealen blev att Ingrid skulle vara kreativ och jag sy ihop, så bra för då slapp jag beslutångest över vilka tyger passade ihop. Stommen till två toppar såg dagens ljus inom 30 min. Ingrid tänkte och skar och jag sydde och pressade. Detta förfaringssätt ska vi prova vid en träff, då ska vi ha skurit remsor på 2,5 inch och kvadrater i charm-pack-storlek, allt ska läggas i en hög. Två och två ska vi göra täcken. Vi kommer att få ihop färgkombinationer tror jag som inte vi kanske tänkt på innan. Alldeles oavsett hur det blir så ska det bli ett spännande sätt att jobba på.
Tack tjejer för den goda maten och det goda sällskapet, det behövde jag samt inspirationen från böcker med mer eller mindre intressanta framsidor.
Imorgon ska jag försöka föreviga min två toppstommar så ni får se samt fotografera lite annat.
Ha en bra fredagskväll!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Visst är det kul att jobba ihop på det sättet!
    Så brukar Bettan och jag göra och det är så roligt och effektivt!
    Måste erkänna att jag inte kommer ihåg att jag skickat dig scraps!!! Ska bli kul att se!
    Ha det gott!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv