fredag 15 april 2011

Fredagmorgon och jag lallar runt i pyjamas

Idag är dagis stängt så det är bara att vara ledig från jobbet och vara hemma med sonen, som om jag inte är det rätt ofta ändå. Jag tycker om att vara hemma och vara med sonen men sedan december har det varit en del hemmatid med honom för att han varit sjuk så det känns som om jag borde jobba.
Om en stund ska sonen och jag vinka resten av familjen som ska ut och åka, det är handboll i dagarna tre som gäller, vi får hoppas att det går bra och dottern kommer hem med en glänsande medalj runt halsen.
Själv ska jag försöka sy lite för hand i helgen och om det blir så kanske jag får avslutat några saker den här helgen, chans finns ju i alla fall. Birdieblock finns på papper så det kanske blir färdigt. Har hittat ett alldeles underbart litet mönster, ska försöka mig på det, när jag ser hur det blir färdigt så lägger jag ut länken till mönstret, kanske måste man förstora det för att det ska bli snyggt.
Nä nu borde jag lalla iväg från datorn och börja städa medans jag fortfarande har lite hjälp av resten av familjen, städning är inte min paradgren så om jag inte får hjälp så brukar det bara bli halvdant.
Ha en bra helg!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Här kommer kommentar från en halvdan till!
    Usch för att städa när man knappt kan röra sig!!
    Jag har inget skrivet i min blogg om ryggen på länge, men DEN SITTER KVAR!!! ONT gör den också!!!
    Såpass att jag fått införa nya rutiner:-(
    Det tar tid på morgonarna här numera! Senare på dagen så brukar den ha "ledat" upp sig, men morgonar:-((
    Hoppas du får en fin helg med lille A!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Jag har oxså städat och röjt och det känns så skönt!!Pyamasen är under kudden nu och jag väntar på 11-kaffet på altanen ,bryggd av min kock!!Ha en myshelg med de dina !!Kramar från Varberg

    SvaraRadera
  3. Jag har jobbat idag, 6 timmar, och just kommit hem. Jag har lagt upp fötterna på soffan och har datorn i knät nu när jag läser blogginlägg.
    Senare, när jag vilat klart, ska sonen ha hjälp med att välja tyger till en löpare som han vill sy till sin mormor. Härligt med en snart tioårig son som intresserar sig för textil :)
    Jag hoppas du hann städa lite innan familjen for iväg! Ha det nu mysigt med sonen.
    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera

Bloggarkiv