lördag 23 april 2011

En varm och skön vårdag

har det varit, efter gårdagens inomhusdag så har det varit utomhusdag idag. Har man 1025 m2 stor tomt finns det alltid något att göra, eftersom vi bor mitt i byn men ändå i skogen så har vi gott om tallbar, löv och kottar att forsla bort varje vår. Eftersom vägen förbi vårt hus är autostradan förbi det ena dagiset och skolan känner man en viss press att hålla efter trädgården.
Trots sydagen igår så var sylusten stor idag också, men det är bara att inse att ytterligare en hel dag med symaskinen inte fanns tillgänglig i denna världen idag.
Här kommer två foton från mina och Ingrids vedormödor, lite mer fyrkanter och bårder så blir det nog bra som pyttetäcke:


I stort sett alla bitarna fick jag efter ett byte med Maja förra sommaren. Jag har grävt lite bland mina egna scraps och hittat några som kan passa framförallt till det rosa-röda projektet.
För ett tag sedan fick jag ett tyg från USA, fick och fick förresten. Detta har oupphörligt pratat med mig sedan det kom ur kuvertet. Men det har inte sagt vad det ville blir förrän idag, när jag låg och filosoferade i badkaret så kom det helt plöstligt en liten idé farandes, men som vanligt har man ju aldrig rätt tyger hemma för att förverkliga sina projekt, ha ha.

Egentligen är det inte alls mitt tyg, jag brukar inte gilla tyger med vit botten, men man kan ju ändra sig med tygbottenfärg precis som med handsömnad, det går att lära sig tror jag. Ha en bra kväll!
Carina i Furulund

2 kommentarer:

  1. SY inget av det än!!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyget är helt fantastiskt....jag tycker att det är jättesnyggt....och vet precis vad jag skulle göra av det....:-)

    SvaraRadera

Bloggarkiv