söndag 13 mars 2011

Söndagen skulle vara full av aktiviteter

var det tänkt, handbollsmatch, simskola, besök av mormor och morfar samt kalas hos sonens kompis. Nu blir det inte som det var tänkt utan det blir som det blir. Sonen vaknade magsjuk någon gång under natten, måste erkänna att det var maken som skötte om spyor, klädbyte och nya lakan. Jag mår lika illa som den som är magsjuk så jag får inträda på scenen när det akuta skedet har avklingat. Det vill säga nu. Hänga upp tvätten efter nattens övningar. Försöka få i sonen mycket små mängder dricka i taget.
Så det enda av det som var planerat för dagen som blev av är dotterns handbollsmatch och makens arbete. Fullt förståeligt så ville inte mormor och morfar komma på besök just idag.
Så just nu förhandlar jag med sonen om att få titta på skidskytte om en stund, stickar några varv på den andra sockan i storlek 43 och sedan har jag börjat sy ner ena lukkekanten på väskan. Förhoppningsvis blir det snyggt. Under melodifestivalen sydde jag lukkekant på den sista besticksförvaringen. Undrar om rätt låt vann förresten?
Som ni förstår blir det inga bilder på alster för stunden utan det får komma under kvällen eller morgondagen. Ha en bra dag!
Carina i Furulund

4 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt för er med en sådan natt. Vilken tur du har mannen som tar hand om detta, här hemma har det alltid varit jag som fått ta tag i sådant "arbete". Hoppas sonen snart är bra igen och att det bara var något han ätit igår som ville komma upp igen.
    Ha en bra söndag, trots allt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stackare som fått magsjuka i huset! Krya på er!

    Kram!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Hoppas sonen piggar på sig fort och att ni andra slipper få samma åkomma. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag avundas er inte!
    Hoppas att grabben blir bra fort och att ni andra klarar er!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv