måndag 7 mars 2011

Jag har gjort en regnbågsgråsparv,

det tredje birdieblocket har inte varit ute länge men ändå är jag redan klar och det värsta är att det blir en lång väntan tills nästa block kommer. Så här ser min gråsparv ut:

För ett tag sedan provade jag att sy en sån där lättsydd förvaring som har varit så poppis i vinter, jag använde en FQ för att se hur det skulle bli och ifall man med lite småändringar skulle kunna göra den som en nesse. Nåväl den är klar och används till stickor och stickgarner, den fick följa med till Lofsdalen men tanken med de där småändringarna har inte kommit så långt som till ett nytt prov ännu. Den hade varit snyggare med tyget på andra hållet men då hade den sett ut som en tub men den fyller sin funktion.

Till sist har jag en liten goding av scraps, precis när Alfons var nyopererad så skulle han varit på kalas hos en av tjejerna på dagis, jag hade förberett en present. Men så var det där med den sista sömmen ni vet. Idag har jag sprättat och rättat till sömmen och gjort den helt klar. Nej, Alfons var inte på det kalaset som hölls i gympasalen och han hade order om att ta det hyfsat lugnt, hur nu det går till med en 5-åring med spring i benen.

Scraps från Maja och Josefin och några gula remsor från mitt eget tyglager.
Ha en bra dag!
Carina i Furulund

4 kommentarer:

  1. Se där, frun syr lite ibland! BRA!! kramen..

    SvaraRadera
  2. Den var jättesöt!
    Gillar det där tyget som du fick, trots sin konstiga färg!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. så fina sminkveskor du har sytt

    kram från audi

    SvaraRadera
  4. You gO carina! Handsömnad! Jättefint!

    SvaraRadera

Bloggarkiv