torsdag 31 mars 2011

Brunt?

Jag äger 3 tygbitar och en rulle bomullstråd i denna färg. Till Maggans utmaningstyg har jag använt av de bruna tygerna och mina nya Fandangotyger, egentligen mest scraps i brunt. Men jag inser någonstans att jag kanske borde har mer bruna tyger i förrådet men det är ingen färg som jag syr i så gärna. Så får att kunna göra färdigt utmaningen så får jag nog åka en sväng om trådhandlaren.
Det som blir över av Fandango-tygerna tänkte jag skicka vidare till någon som kanske inte behöver mera tyger men som också har bidragit med en bit tyg till projektet, jag tror att hon har ett likadant tyg som hon skickade mig en gång för länge sedan.
Förresten så börjar det bli trångt och många väldigt tidigt födda barn på neonatal i Lund, inte för att jag tror att de behöver nya täcken för stunden men vi kan ju ha tid på oss att producera några täcken. Jag tänkte ringa och fråga dem om när de tror att de behöver nya täcken och så återkommer jag med ett slutdatum inför årets lämning.
Nä nu ska jag fortsätta sy, symaskinen blev inte nerburen i källaren efter förra veckans sömnad så det var bara att lyfta upp den på köksbordet och trycka på on-knappen.
Ha en bra dag!
Carina i Furulund

1 kommentar:

  1. Gissa vem jag tänkte på när jag stod vid garnståndet på torget i dag?
    Vilka färger!!!
    Tyvärr/som tur var hade hon bara ett nystan av ett turkosmelerat som jag GÄRNA stickat mig ett par strumpor i!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Bloggarkiv