fredag 18 februari 2011

Nu finns ingen återvändo tjejer

nu blir det västerbottens ostpaj med romsås till lunch, japp vi ska ha "fest", eller kanske en lång högtidsstund vid symaskinerna imorgon. Min del av maten är klar.
Nu ska jag bara packa med vad jag ska sy på, hm ........................... några Erin McMorris tyger som fann vägen hit via Maja ska med. Redan när de kom tänkte jag mig en liten nesse av dem. Imorgon ska den bli verklighet, men inte tar det mig hela dagen att göra den. Ska den där Buzz Lightyear-kostymen till Alfons äntligen påbörjas, ja det är nog läge för det när jag har syfröken och kompisarna till hjälp, får väl skriva ut en bra bild på honom så jag får med alla detaljer, tror att det är viktigt med alla knappar och annat som finns på honom. Men den lär nog ta en stor del av dagen, har några detaljer som jag inte knäckt hur jag ska lösa men det finns ju många att rådfråga imorgon.
Har bara ett beting kvar den här dagen, baka dubbelsats med kladdmuffins till dotterns handbollslag sedan är det djupt ner i soffan som gäller. Förhoppningsvis med birdieblock 2 i handen.
Ha en bra helg!
Carina i Furulund

3 kommentarer:

  1. Ja, vi syns i morgon.
    (hoppas bara att vädret håller sig bra).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att det är fart på dig! Ska bli kul att se det färdigsydda! Ha det gott!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Väntar på din blogg i morgon med rapport och bild!! Ha det!!Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv